Ingrid in Flagstaff!

Na een lange week van colleges is het eindelijk weekend!

'Do you want to race me when the light is green,' vraagt een onbekende mij voor het stoplicht op campus terwijl ik onderweg ben naar the office of the bursar om nog wat dingen te betalen. 'No.' 'Why not, afraid?' 'Euhm, no I just don't feel like winning.' Nee dat zei ik niet hoor :P Ik zei, 'I have to go the other way,' maar dat klinkt minder spannend. Ik was wel verbaasd door zijn vraag. Zulke dingen komen dagelijks voor. Mensen beginnen de raarste gesprekken tegen je zonder dat je ze ooit eerder hebt gezien.

Nog zoiets geks. Gister ben ik uitgelachen door Scott, een van de studenten die hier een bijbaantje heeft als opzichter van de hall. Ik vroeg hem hoe je moest antwoorden als mensen hier: What's up tegen je zeggen. De eerste week hebben we allemaal geloof ik wel honderd keer op een dag geantwoord met: 'Fine.' Dat bleek niet het juiste antwoord te zijn. Volgens Scott willen mensen helemaal niet weten hoe het met je gaat: 'What's up' betekent gewoon 'hey'. Wist ik veel. Dus nu zeggen we de hele tijd maar What's up terug. Beetje apart of niet? Rob heeft de oplossing bedacht! Hij zegt gewoon de hele tijd 'What's up' tegen mensen voordat ze het tegen hem kunnen zeggen. Zo kan hij horen wat zij antwoorden, en dan neemt hij dat over, haha!

Deze week heb ik in totaal negen keer college gehad. Dat aantal is niet meer voorgekomen sinds de middelbare school! Het was wel erg leuk. Ik volg de volgende vakken:

The American Presidency

Contemporary Poltical Thought (politieke concepten van de 20ste eeuw)

Rhetoric of Peace (Journalistiek/Politiek vak)

Hollywood and the Social Construction of Crime (Wist je dat the Lion King eigenlijk alleen maar om kapitalisme draait?)

Ik heb echt een verschrikkelijk bedrag uigegeven aan boeken, en dan ook nog te bedenken dat ik ze ook nog moet lezen...Daarnaast heb ik ook al een discussie met een Amerikaan in Rhetoric of Peace class gehad;) Het kwam erop neer wat mensen vonden wat vrede betekent. De jongen zei dat het hem niet zo veel kon schelen wat er in Irak gebeurde, zolang hij in dit land maar vrede had, en vooral vrede met zichzelf had, out of sight, out of mind. Toen heb ik hem gezegd dat als ik hem was dat ik me maar wel even schuldig zou voelen voor die oorlog. In ieder geval het werd een beetje lelijk en toen ging hij zijn overheid de schuld geven etc. etc.

Vandaag vroeg mijn leraar van the American Presidency wie er wisten wie de president van Zimbabwe is. Rob en ik antwoordden tegelijkertijd: 'Mugabe'. De rest van de klas zei niets. De meeste Amerikanen weten echt niet zo goed wat er zich afspeelt in de rest van de wereld, en dat schokt me toch soms wel, al had ik het net zo goed kunnen verwachten. Wat me het meest opvalt is dat ik niet besef dat ik een studie volg over dit land en deze mensen.

Zojuist zijn Susan, Marjan, Rob en ik naar de hoogste San Francisco Peak geweest. Het is tevens de hoogste berg in Arizona, zo'n 4 km hoog. We zijn met een skilift naar boven gegaan en het uitzicht was echt geweldig. We konden zelfs de Grand Canyon in de verte al zien. Het weer is hier nog steeds mooi, en ik hoop dat het dit weekend ook zo blijft.

Tot snel!

kus Ingrid

Reacties

Reacties

Berit

Ingrid!

Haha, dat 'what's up'...hier zegt iedereen 'how are you?' en dan wil ik ook de hele tijd 'fine' zeggen, en soms doe ik dat ook...maar volgens mij is 't idd meer een soort 'hoi' ;)

De onwetendheid wat betreft andere landen en Amerika-gefocustheid (geen woord, I know!) verbaast mij ook ontzettend.

& Oeh cool, ik wil ook met een skilift ergens op! =D
Have fun & succes met de colleges =)
xx

Alex

What's up!! Ja, het is echt idioot, toen ik in de VS was gebeurde het ook gewoon op straat in Chicago!! Denk je, huh? En voordat je wat kan antwoorden zijn ze alweer een block verder:P maar wow dat is inderdaad lang in de college banken! Al een houten kont? Mooie foto trouwens! Veel plezier dit weekend! En succes met de colleges!

X

Jeanet

leuk verhaal weer! Grappig met dat what's up maar wel een slimme oplossing bedacht. Maar zoals ik het hoor zijn het daar aparte mensen, die amerikanen.
Maar mooie foto's weer en hoop dat het daar wat lekker weer blijft. Hier regent het nu en vanacht onweerde het.

Liefs xx

Heit

Hey Ingrid, (dit keer yn it Frysk) wat leuk dast wer een stikje skriust oer wast do wer belibbe hast fan de ôfronde wike! It ferbaast my neat dast do sels enige bekrompenheid en arrogantie bespeurst by mede (Amerikaanske)studenten ten oansjen fan wat er yn de rest fan de wrald of spilet! Soe de trochsnee Amerikaan der ek sa oer tinke? Mar troch dyn colleges yn de kommende moanen silst der grif wol yn goed bild oer krije oer hoe de Amerikanen binne sawol de democraten as de republikeinen.
Fjirders prachtige utsichten fan de San Francisco Peaks. Mooie foto's hast makke Ingrid en genietsje fan jimme frije wykein!

Groetjes en een dikke fan heit!

Rinske

Hee Ingie!
Gekke Amerikanen! Hahah.
Leeuk om de foto's te zien die je hebt gemaakt, ze zijn mooi! Vooral die met de skilift :D
Dikke kus en fijn weekend daar!

Sabyna

Hi Ingrid!

Zo te lezen vermaken jullie je prima!;) Grappig om te lezen van het 'What's up' verhaal haha. Dat vraag ik me ook vaak af namelijk!

Heel veel succes en tot je volgende verhaal!

Liefs Sabyna

mem

Hoi Ingrid, ik ben trots op je hoe je laat weten, en op de jou bekende manier:), zegt wat jou mening is en wat jij er van vindt. Hartstikke goed. Ik mag hopen dat wat je nu ondervindt inderdaad niet overal zo is. Verder hele mooie foto's van de omgeving. Liefs en dikke tut, mem

Bob Schouten

Hoi Ingrid, ik heb hier in 1991 gestudeerd, International Business. Er zal wel het een en ander veranderd zijn 18 jaar later. Groetjes Bob

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!