Ingrid in Flagstaff!

Het dagelijkse leven op de campus

Het is vandaag 11 november, en dat betekent Veteransday. In Nederland gaan op dit moment de kinderen langs de deuren om snoep te verzamelen. Ik verkies Veteransday boven Sint Maarten, omdat ik vandaag een vrije dag heb! Gisteren was ik hier precies twaalf weken, de tijd gaat ontzettend snel voorbij. Mijn leven hier in Flagstaff is mijn thuis geworden. Soms vraag ik me wel eens af, wat maakt een plek tot je thuis. De routine? De mensen?

Het is een combinatie van beide denk ik. Ik hou soms wel van routine, dat je weet wat er morgen gaat komen. Op maandag heb ik altijd twee colleges, dezelfde colleges heb ik dan weer op woensdag. Om negen uur begint het feest al: American Presidency. Dit is het college dat ik het vaakst ‘skip'. Het is niet moeilijk te raden waarom ik niet zo vaak naar dit college ga, het is zo vroeg! Daar komt nog eens bij dat ik op vrijdag ook nog een keer American Presidency heb, terwijl de rest van mijn vrienden al weekend hebben. Het is een interessant vak, maar als ik enkel en alleen de boeken lees weet ik ook al genoeg. 'S Middags om twee uur is het tijd voor Contemporary Political Thought, een interessant vak, daarnaast is mijn leraar ook een motivatie om wel naar de les te gaan. Lees dit niet verkeerd! Theoretische vraagstukken met betrekking tot politiek zijn niet altijd zomaar op te lossen, en daarom is een goede leraar erg belangrijk bij dit vak. Joel Olsen, de leraar in kwestie dus, weet de klas te boeien, en iedereen doet goed mee. Ondertussen hebben we onder andere Du Bois, Anzaldúa en Foucault behandeld, bekenden voor de American Studies studenten! Na de les zit Marjan meestal op Susan en mij te wachten, en kletsen we nog wat op het bankje voor het gebouw. Zoals gewoonlijk komt Rob dan ook om half vier nog even langs. Susan en ik gaan dan soms nog naar de DuB (kort voor Du Bois, juist ze hebben dit gebouw vernoemd naar de W.E.B Du Bois), waar we onze post checken en vaak nog een ‘hot chocolate' halen bij de Einsteins!

Op dinsdag en donderdag is de dagindeling ongeveer gelijk aan de maandag en woensdag. Behalve dat ik dan Rhetoric of Peace en Hollywood and the Social Construction of Crime volg. Beide vakken zijn erg leuk. Voor Rhetoric moet ik wekelijks teksten lezen van Mother Theresa, Nelson Mandela, Jane Goodall en nog vele anderen. Zij geven in een geweldig mooi boek hun mening over de wereld van vandaag de dag. Met het andere vak moet ik wekelijks films kijken die op één of andere manier een verband hebben met criminaliteit, zoals: Pretty Woman, A Time to Kill, Sin City, Maltese Falcon, en nog vele anderen. Ik kijk deze films altijd met Rob, en het is geen straf aangezien de films best vermakelijk zijn, naast het feit dat we wel aantekeningen moeten maken tijdens het kijken! Elke dag na de les zit ik eventjes op mijn laptop: Gilmore Girls kijken, even op de websites van Hollister en Urbanoutfitters rondneuzen etc.! Mijn vrienden en familie uit Nederland liggen namelijk dan al lekker in hun bedje! 'S Ochtends spreek ik vaak wel even met mijn ouders, of met een aantal vriendinnen uit Nederland. Een beetje sfeer opsnuiven van mijn ‘echte' thuis!

Daar heb ik sinds een aantal weken ook een andere manier voor gevonden trouwens! Ik kijk nu standaard elke zondagavond (Amerikaanse tijd) ‘Boer zoekt Vrouw', heerlijk Hollands! Voor de rest ga ik 's avonds vaak naar Rob toe, en doen we niet al te veel omdat je toch vrij opgesloten zit op de campus. We koken nog steeds vrij vaak en dat bevalt ons prima! In het weekend maken we vaak tripjes, of doen we simpelweg niets! Ik heb hier ondertussen al vele mooie dingen mogen meemaken, zowel in Flagstaff als buiten Flagstaff. Mijn eerste keren hier in Downtown waren erg leuk, ik ben naar de San Francisco Peaks geweest, naar twee footballwedstrijden en er zit nog een ijshockeywedstrijd aan te komen! Wat vooral erg leuk was, waren de tripjes naar de Grand Canyon, Las Vegas, Lake Havasu City, en Phoenix, waar ik the Killers heb gezien! Ik kan natuurlijk niet mijn kampeertripje vergeten te noemen, want dat was toch wel een hele ervaring!

Over twee weken is het Thanksgiving, a big deal hier in de VS. Ik ga op waarschijnlijk op woensdag met Rob naar David's familie in Phoenix. De dag erna komen Rob zijn ouders ons ophalen, en is het plan om vijf dagen met hun naar onder andere Monument Valley, Bryce Canyon en Las Vegas te gaan. Het schema ligt nog niet echt vast, maar het zal vast en zeker erg leuk worden! En dan zijn er nog maar twee weken over... Ik kijk ontzettend uit naar de roadtrip die Rob en ik gaan maken van 11 december tot en met 28 december, maar het is ook wel een beetje triest om Flagstaff te verlaten, de plek die ik onderhand toch wel zie als mijn thuis. De laatste dagen zit ik dan ook wat tussen twee gevoelens, of misschien zelfs drie gevoelens in. Ik heb eigenlijk wel zin om naar Nederland te gaan, aangezien daar ook allemaal leuke dingen op me staan te wachten, maar aan de andere kant zal ik waarschijnlijk nooit meer terugkeren naar Flagstaff, een plek waar ik heel veel leuke mensen heb ontmoet. En dan het vooruitzicht van het reizen, een gedachte die nu toch wel dagelijks in mijn hoofd zit! Het zal lastig blijven tot het laatste moment ben ik bang, maar ik had deze ervaring nooit willen missen!

Reacties

Reacties

Susan

Leuk stukje! :-)

Nu ga ik ECHT slapen, haha.

Rinske

Leuk om weer wat van je te horen :)
Ik vind het niet erg als je weer terugkomt hoor :D
Maar tis wel gek dat je de mensen die je hebt leren kennen 'achterlaat' inderdaad..
Liefs!

Hannah

Hoi!
Nou ik ben weer bijgelezen hoor. Wat heb je echt superveel gedaan, klinkt heel leuk allemaal! Nou primaa dat je films mag kijken als huiswerk, had ik dat maar :D Maar lijkt me inderdaad wel stom dat je al die mensen moet achterlaat, maar als je weer bij pepperminds komt kan je heeel veel sparen en vast weer een keertje langsgaan!
En heel goed dat je boer zoekt vrouw kijkt, dat kan je niet missen natuurlijk ;-)
xx
Nou ben benieuwd wat je allemaal gaat beleven op je roadtrip.

Coks

Leuk stukje, Ing! Zijn de mensen die je daar ontmoet hebt in Flagstaff ook bijna allemaal uitwisselingsstudenten, of zitten ze daar "echt" op de uni? Nevermind, je zult ze vast nog wel een keer zien :) Toen ik in Parijs zat om Frans te leren heb ik ook heel veel leuke mensen leren kennen. Ondertussen is een Zwitserse jongen en een Braziliaans meisje daarvan al hier naar Amsterdam gekomen met z'n twee en deze december hebben we een reünie met AL onze matties van overal ter wereld in Barcelona :) Thanks to Facebook e.d. kun je gelukkig heel goed in contact blijven met al je foreign friends en wie weet ook een keer weer iets afspreken :D

Desalniettemin is het natuurlijk verrot dat je ergens wegmoet waar je het zo goed hebt. Dan is Flagstaff ook nog eens moeilijker te bereiken dan Parijs, want daar ben je zo 1, 2, 3 weer ;) Ik voel je pijn

Coks

en toen werd de helft van mijn stukje afgekapt :D

Nouja, alleen dit:

Geniet nog van alles die laatste weken!! En tot snel weer. Dikke kus!!

Jeanet

leuk stukje :)

Mem

Leuk om inderdaad weer een verhaal van je te lezen en nu wat je dagelijks doet. Uiteraard zijn we wel aardig op de hoogte omdat wij bijna elke dag wel even met elkaar praten op skype. Begrijp dat je gemengde gevoelens hebt over het verlaten van deze plek. Maar dit heb je in ieder geval meegemaakt, met mooie herinneringen. En er komen nog een paar leuke weken. In ieder geval, we vinden het weer fijn dat je straks weer hier bent. Maar geniet nu nog maar goed van flagstaff! Liefs

Heit

Prachtig verhaal heb je weer geschreven Ingrid!
Je geeft mooi weer wat je zoal dagelijks beleeft in en buiten de colleges om. En ja boeken lezen en film kijken dat ligt je wel. De tijd gaat nu hard om voor jou en ga je binnenkort afscheid nemen van velen bekenden en
vrienden. Een dubbel gevoel! Maar wij vinden het ook weer fijn om jou weer bij ons te hebben. Geniet nog van de resterende tijd in Flagstaff maar ook daarna op jullie roadtrip.

Liefs heit

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!