Ingrid in Flagstaff!

Halloween in Las Vegas!

Afgelopen weekend ben ik naar Las Vegas geweest, een stad waar het leven tot diep in de nacht door gaat. Ook al zegt men vaak, 'What happens in Vegas, stays in Vegas,' jullie hebben geluk, aangezien ik een uitgebreid verslag van mijn verblijf in Vegas zal geven! Ongeveer een maand geleden hoorde ik van Andrea, mijn Spaanse vriendinnetje hier, dat er een plan was om met een groep mensen naar Las Vegas te gaan in het weekend van 31 oktober. Het zou dat weekend namelijk een gekkenhuis zijn in de gokstad aangezien het Halloween is, een Amerikaanse traditie. Al snel kwam er een bericht op Facebook of er belangstelling was voor de trip naar Las Vegas. In totaal hebben dertig mensen zich opgegeven en vrijdag was het eindelijk zover! Het waren voornamelijk de internationale studenten die meegingen, maar een aantal Amerikanen hadden het allemaal georganiseerd voor ons: voor zestig dollar konden we twee avonden in het MGM overnachten, werd het gas en de auto betaald. Koopje toch? De autoreis naar Vegas duurde zo'n 4,5 uur. We staken de staatsgrens over bij de Hoover Dam, één van de beroemste dammen ter wereld.

Even een lesje geschiedenis voor jullie allemaal over deze prachtige stuwdam! De Hoover Dam is gebouwd in 1930 tijdens de Great Depression. Het project leverde vanzelfsprekend heel veel werkgelegenheid op. De naam van de dam is afgeleid van de toenmalige president Herbert Hoover, die ook initiatiefnemer van het project was. Voor de rest heeft Hoover niet zoveel uitgevoerd tijdens de Depressie, maar dit was toch aardig bedacht ;). Het doel van de dam is om het wateroverschot vanuit de Rocky Mountains op te vangen. De Colorado River, die door de staten Arizona, California, Colorado, Nevada, New Mexcio, Utah en Wyoming loopt, stroomde namelijk vaak over de oevers, waardoor veel boerderijen wateroverlast hadden. Het meer dat door de dam is ontstaan heet Lake Mead. Het enige minpuntje aan de Hoover Dam is dat de Mexicanen maar een aantal acre-feet water krijgen. Arizona en South-California gebruiken samen al meer water van de rivier dan heel Mexico. De kracht van de rivier wordt bewezen doordat de Grand Canyon is ontstaan door de Colorado River.

Oké nu weer verder, het was avond dus we zagen weinig van de Hoover Dam! Eenmaal in Las Vegas moesten we een uur wachten voordat we op onze kamer konden. Steve, de organisator van de trip had namelijk bedacht dat we met 30 mensen in twee kamers in het MGM konden verblijven. Dit is niet toegestaan. Dus ging Steve eerst wat duplicaat sleutels halen, en vervolgens konden we in twee of drietallen naar de kamer toe. Tijdens het wachten zijn we met Martijn, Nicholas, Marjan, Rob, Andrea en de Japanse en Russische meisjes naar het dak van de parkeergarage gelopen. Het uizicht was fabuleus! Voordat ik het wist zat Eiko al met haar kimono op de rand van het dak, dus de security kwam al aanfietsen. Hij vertelde dat ze al meerdere malen mensen hadden gered op deze plek, en of Eiko alsjeblieft van de rand af kon gaan. Het leek ons ook wel een goed plan aangezien Eiko nogal ‘onhandig' kan zijn van tijd tot tijd. Onze kamer bevond zich op de 21ste etage van het MGM.

Ik sliep daar met Rob, Marjan, Martijn, Nicholas, William, Sandra, Aurienne, Judith, Danielle, Lola. De laatste vier genoemde meiden kende ik nog niet echt, en het bleek later dat we ook niet echt vriendinnen zouden worden. Anyways dat had ik toen nog niet besloten, en het was tijd voor een drankje. Rond een uur of één zijn we de Strip opgelopen. Aurienne en Judith waren al dronken voordat we de hotelkamer uitliepen, dus na 5 minuten werd Rob chagrijnig en zijn we met Marjan gescheiden van de rest. Ik ben niet uitgeweest aangezien ik veel te jong ben om alcohol te consumeren natuurlijk. Ik heb verscheidene pogingen gedaan dit weekend, jullie kunnen zelf wel bedenken hoe je uitsmijters kunt ompraten, maar goed het werkte niet. Ik baalde wel een beetje aangezien sommige meiden die ook underage waren ID's van anderen gebruikten en dus wel overal in konden. Rond een uur of vier zijn we terug gelopen naar het MGM en hebben we daar in een bar gezeten, waar ze wonderbaarlijk niet controleerden op ID. Het MGM is een ontzettend groot hotel, met casino's, een club, winkels etc. In de lobby hebben ze leeuwen, wat erg vet is. Toen ik om vijf uur in mijn kamer kwam hadden de Franse meiden veel ‘plezier' met twee Duitsers, die we niet kenden, in onze badkamer. Ik zal geen details vertellen.

De volgende dag zijn we met een leuke groep mensen de Strip weer opgelopen. Bij daglicht ziet het er allemaal heel anders uit. We zijn verschillende hotels in gelopen zoals, New York New York, Bellagio, en het Caesars Palace. Elk hotel heeft een verschillend thema wat meestal te maken heeft met een stad zoals Parijs, Rome, Venetië etc.

Bovendien kun je in Vegas de Eifeltoren, l'Arc du Triomphe, en de Statue of Liberty vinden. Allemaal net iets kleiner dan in het echt natuurlijk, maar nog steeds leuk om te zien! Op straat liepen al veel mensen verkleed rond. Waaronder meerdere Michael Jacksons ;)! Voor het Bellagio zijn een aantal hele mooie fonteinen te bewonderen waar we een poosje naar hebben gekeken. In ditzelfde hotel hebben ze een show van Cirque du Soleil, genaamd 'O'. Rob en ik zijn misschien nog van plan om nog een keer naar Vegas te gaan, en dan willen we graag naar Cirque du Soleil. Op een gegeven moment waren Rob en ik de rest van de groep kwijtgeraakt omdat we even informatie over 'O' gingen zoeken. We hebben toen maar besloten om een taxi te nemen naar Rio, een hotel buiten de Strip. In dit hotel wordt jaarlijks het World Series of Poker toernooi georganiseerd. Rob is helemaal verslaafd aan pokeren en wil graag volgende week naar de finale van het toernooi. We hebben in het hotel met de directeur van het WSOP gesproken en die heeft hem verteld dat hij gewoon in de rij kan gaan staan en op een gegeven moment naar binnen kan. Het kan alleen wel een poosje duren voordat hij die kans krijgt. Het is iets waar hij al een hele poos naar uit kijkt, dus ik hoop dat het lukt!

'S Avonds zijn we weer naar de bar gegaan in het hotel met de meiden, terwijl Rob naast de bar zat te pokeren. Er was daar een man, Bart, uit Lake Taho, California. Hij vertelde ons dat hij een cannabisplantage had voor medische doeleinden. California is één van de weinige staten waar dit is toegestaan. Volgens hem is er in de jaren 30 een dokter geweest die geld heeft betaald zodat marihuana als verdovingsmiddel werd verboden in de VS. In Flagstaff heb ik ook al mensen zien lobbyen, zodat deze drugs wordt toegestaan. Hij begon met zijn zaak toen hij 17 was, en heeft toen een meisje met leukemie geholpen. Het was best interessant om te horen hoe hij tegen zulke zaken aan kijkt. Wat ook leuk was is dat hij de hele avond de drankjes voor ons allen heeft betaald!

De volgende dag vertrokken we al om 11 uur. Ik had nog graag een dag langer willen blijven maar helaas. Op de weg terug hebben we nog even bij de Hoover Dam gekeken. De avond ervoor was de wintertijd in Nevada ingegaan, dus konden we een uurtje langer slapen. Arizona heeft echter geen winter- en zomertijd dus toen we over de grens reden was het ineens weer een uurtje later! Het hele weekend is het super mooi weer geweest, 25 graden!

Voordat ik het vergeet te vertellen, deze week heeft het in Flagstaff gesneeuwd! Twee dagen lang was het super koud, met temperaturen van -11 's nachts! Op dit moment is het hier weer 20 graden, heel vreemd. Met school gaat alles z'n gangetje. De drukste weken zijn voorbij en ik heb intussen al veel punten bijeen gesprokkeld zodat er eigenlijk nog maar weinig fout kan gaan. De tijd gaat ontzettend snel hier: ik ben nog maar zes weken in Flagstaff... Over dik drie weken komen Rob zijn ouders hier al, en dan gaan we vijf dagen met hun reizen. Tussendoor probeer ik hier zo veel mogelijk te genieten, ook al kijk ik heel erg uit naar de roadtrip die Rob en ik na het semester gaan maken!

Tot snel,

Liefs Ingrid

Heit

Hey Ingrid, jemig wat een verhaal heb je weer geschreven over Las Vegas. Hoop dat rob zijn "verslaving" in bedwang kon houden.
Verder schiet de tijd daar voor jou nu onderhand al aardig op.
Geniet er nog van je verblijf daar want het is zo voorbij straks en ach 11 graden is nog niet zo koud Ingrid haha.

Heel veel liefs heit

Rinske

Eén woord: SUPERGAAF!!! Heel leuk verhaal heb je er weer van gemaakt :D
Liefs

Jeanet

leuk leuk leuk! lijkt me ook wel vet om daar eens heen te gaan en leuke foto's had al wat gehoord van mem enzo over die franse meisjes haha maargoed de tijd gaat snel inderdaad!

tutt

jolanda

zo te lezen bij jou en rob hadden jullie een multifunctionele badkamer!!!! hahahahaha!!!

geniet er nog lekker van daar met z'n tweeën!

kus jo

Mem

Je hebt weer aardig wat beleefd in Las Vegas, en ik verbaas me dat het je niet gelukt is om zelfs maar 1 uitsmuiter om te praten. Meestal lukt het jou wel;). Mooie foto's. Zo krijg ik een indruk van Las Vegas. En wat een temperatuur verschillen in een korte tijd! De tijd gaat inderdaad snel, en voor jou waarschijnlijk de komende tijd helemaal. Je hebt nog leuke dingen in het verschiet. Liefs en kus mem

Anna

Wat weer een geweldig mooi verhaal en weer prachtige foto`s.
Zo zie en lees ik nog wat over Amerika, hoef ik er niet heen ;-)

geniet nog maar lekker van de tijd die jullie daar nog zijn!!

Liefs van uit Snits!!