Ingrid in Flagstaff!

Druk weekend in de bossen!

Dit weekend ben ik samen Rob, David, Jessica, Gerritt en Eric afgereisd naarthe middle of nowhere. Het plan was om te gaan kamperen... De hele week keek ik er al tegen op. Slapen in een tent, van de bosjes je persoonlijke toilet maken, en verkleumen in de kou, wat een vooruitzicht! Vrijdagochtend na college haalde Jessica, de vriendin van David ons op bij Gabaldon. Dit was mijn inpaklijstje:

  • - Vest
  • - Trui
  • - 2 longsleeves
  • - 3 paar sokken
  • - Deken
  • - Deken
  • - Slaapzak
  • - Beenwarmers etc.

Hiermee hoopte ik te voorkomen dat ik met zes tenen terug zou komen in plaats van tien. Het is namelijk heerlijk weer overdag (20 graden), maar 's avonds koelt het af tot ongeveer -4 graden Celsius. Daar wordt Ingrid niet vrolijk van. Ik mocht Susan haar rugzak lenen wat echt superhandig was! Al mijn spulletjes pasten er net in, en met mijn plaid onder mijn arm liep ik wat zenuwachtig naar de auto toe. Ik heb wel eerder gekampeerd, maar dat was met honderden andere tentjes om me heen, op een camping zoals we die in Europa kennen. David had al gezegd: 'We will probably see nobody!!!' 'Yeah so much fun David..' Toen we eenmaal van de interstate afredenzei hij:'This is the last time you will see people.... Until Sunday.' THEY ARE GOING TO KILL THE FOREIGNERS! Nee grapje. Jessica reed en al snel begon de weg aardig hobbelig te worden. Ze heeft een Jeep en volgens Jessica kan een Jeep alles aan! Na drie kwartier kwamen we op de plek waar David en Jessica vorige keer ook hadden gekampeerd. Persoonlijk zou ik de plek nooit meer kunnen vinden aangezien elke plek in het bos er behoorlijk hetzelfde uitziet, maar ze wisten precies waar ze moesten zijn. Vrijdag hebben we een poosje gejaagd (ja serieus) en geschoten met revolvers en rifles. Na een uurtje was ik al lang klaar met spelen en wilde wel een maaltijd hebben. Maar nee hoor, we gingen eerst een eindje hiken! Ik moet toegeven dat het hiken ontzettend mooi is, vooral in de herfst. Alle bomen hadden verschillende kleuren en zo nu en dan kon je tussen de bomen de bergen zien. 'S Avonds hebben we snel een vuur gemaakt en ‘pizzasandwiches' gegeten.Het eten ging voornamelijk met vorkachtige stokken die we hadden gevonden. Over de vork ging aluminiumfolie en daar ging het eten op! Om een uur of half 9 hadden we allemaal het gevoel dat het al middernacht was en zijn we gaan slapen. Het was koud maar we hebben het overleefd.

De volgende ochtend was ikklaarwakker om 6.15, wat nooit meer zal voorkomen in mijn leven. Om 8 uur gingen we weer jagen. Ik zat in de groep met Jessica en Gerritt. Na tien minuten had ik het idee om de heuvel op te gaan lopen. Er bleken alleen wat meer rotsen te zijn dan we dachten en voor het eerst in mijn leven mocht ik rotsen gaan beklimmen. Eenmaal boven op de rotsen konden we nog verderomhoog en binnen een half uur stonden we al boven op de heuvel. We hadden een geweldig uitzicht en konden onder andere Oak Creek zien, vlakbij Sedona. Gisteravond hebben we heerlijk gepofte aardappelen en hamburgers gegeten. Als toetje hadden we S'moares: twee crackers met chocolade stukjes, met daar tussen in een marshmallow! De tweede nacht wasminder kouden we gingen ‘pas' slapen om elf uur. Om half drie werd ik ineens wakker omdat ik allemaal stemmen hoorde. Omdat ik half sliep kon ik de stemmen niet meteen plaatsen, maar ik had wel door dat er iets niet klopte. 'Signal me or call me when you see anything.' Dat is het enige wat ik nog hoorde. Dus ik vroeg Jessica wat er aan de hand was. Ik lag met Rob in de andere tent en de rest in de tent voor ons. Een Sherriff was naar hun tent gelopen en had ze wakker gemaakt omdat hij twee mensen zocht die waren vermist. Ze reden in een zwarte ATB (‘golfkarretje' waar jagers vaak in rijden). We hebben sindsdien niet gehoord of de mensen gevonden waren, maar 's middags zagen we wel een aantal van die ATB's langs onze campside rijden. Gelukkig vroeg de sherriff niet waarom er zoveel flesjes bier lagen, aangezien de meerderheid van onze groep minderjarig is. Ik vergeet bijna het belangrijkste te vertellen! Zaterdagmiddag heeft Jessica een eekhoorn geschoten en die smakelijk bij het avondeten opgegeten! Ik moet er niet aan denken om een eekhoorn op te eten maar daar hadden de anderen geen moeite mee!

Vanmiddag zijn we weer veilig aangekomen in Flagstaffy! Zojuist zijn we nog even met de groep naar Ihop gegaan om lekker sit-down fastfood te eten;) Ik moet zeggen dat de pannenkoeken er goed in gingen! Vervolgens vroegen David en Jessica of we zin hadden om Mount Eldon op te rijden. Ze waren er een paar weken gereden voor het eerst heen gereden en hadden ontdekt dat je helemaal naar de top kunt rijden. Het uitzicht is geweldig en de kleur van de bomen net zo. Nu zit ik weer op mijn kamer en het wordt tijd om aan mijn huiswerk te beginnen...

Kus Ingrid

Reacties

Reacties

Suzanne

Dat van de eekhoorn is echt sick :D Wel knap dat ze zo'n klein beestje weet te raken!

Susan

Ik ben blij dat je m'n tas handig vond! :-) En wel stoer dat je geschoten hebt, even de "real American" uithangen.

Rinske

Wat een avontuur! Die Ingrid hahah geweldig! Lijkt me echt gaaf om te doen.
Kus

Aaldert

Je merkt dat je van het hiken hebt genoten...!? Volgens mij een prachttocht. Alleen dat schieten vind ik maar niks. Verder is het weer een mooi verhaal.

Mem

Dit is echt kamperen, leuk weekend zo te lezen. Behalve dan een eekhoorn schieten en eten... Maar wel mooi dat je zo lekker in de natuur bent. Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!